V tomto návode Vám prinášame postup ako ukončiť prevádzku eKasa pokladnice na portále finančnej správy. Urobte tak v prípade, ak ste ukončili jej činnosť a už ju nebudete v budúcnosti potrebovať.
Ukončenie prevádzky eKasa pokladnice vykonáte na portále finančnej správy veľmi podobne, ako keď ste žiadali o “pridelenie kódu” pokladnice eKasa alebo, ak ste žiadali o “zmenu údajov” v pokladnici eKasa klient. Je nutné vybrať len správny, na to určený formulár a údaje následne podpísať a odoslať.
Na obidva vyššie spomenuté úkony sme Vám tak isto pripravili návod.
Čo budete k ukončeniu pokladnice potrebovať?
- občiansky preukaz s čipom a čítačkou (bude fungovať pre všetkých podnikateľov). V prípade, že ho nemáte zriadený, odporúčame si ho zriadiť v klientskom centre Okresného úradu. (Pre Bratislavu napr. klientské centrum na Tomášikovej)
PRÍPADNE
- elektronický podpis (tí, ktorí ho majú zriadení)
ALEBO
- identifikátor a heslo (na základe predošlej dohody a registrácie o elektronickej komunikácií)
1) Prihláste sa na portál finančnej správy pomocou jednej z možností uvedených nižšie.
2) Vyberte autorizovaný subjekt a zvoľte “Nastaviť”. (K danému subjektu musíte mať vytvorenú autorizáciu.)
3) V úvodnej obrazovke osobnej internetovej zóny zvoľte možnosť “Katalóg formulárov” v časti katalógy.
4) Vo formulároch vyberte “Oznámenie o ukončení pokladnice eKasa klient” a kliknite na ikonu z formulárom.
5) Otvorí sa Vám príslušný formulár v ktorom zvoľte možnosť ORP alebo VRP podľa typu pokladnice ktorú idete ukončovať.
V spodnej časti následne vypľňte kód pokladnice “KPEKK” a zadajte dátum ukončenia činnosti pokladnice eKasa.
6) Formulár dajte “Kontrolovať” a následne podpísať a odoslať podľa spôsobu komunikácie s finančnou správou.
7) Pokladnicu nám následne treba priniesť na demontáž “chráneného dátového úložiska” ktoré je potrebné archivovať a fyzické ukončenie ukončenie.